تبلیغات
سایبان اندیشه - یک روز خوب و به یاد ماندنی فقط با 10 دقیقه
 
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : احمد عباسی
نویسندگان
نظرسنجی
ضمن تشکر از بازدید حضرتعالی ،در صورت صلاحدید نظر مبارک خود را درج بفرمایید






جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


سایبان اندیشه
آسمان بسیار زیباست، اما بسی زیباتر است آن کس که این زیباترین سایبان را آفرید.




تنها 10 دقیقه

بله؛ تنها 10 دقیقه! برای این که بتوانید روز خوبی داشته باشید و تمام ساعات روز را با انرژی و سرحال باقی بمانید، هر صبح تنها به 10 دقیقه زمان نیاز دارید. با پیروی از این چند ترفند که هر کدام تنها به دو یا سه دقیقه زمان نیاز دارد، می توانید از میزان استرس تان بکاهید، خلق و خوی تان را بهتر کنید و انرژی بیشتری داشته باشید. باور نمی کنید؟ می توانید امتحان کنید:

۱- تختخواب خود را مرتب کنید:

صبح را با مرتب کردن بستر خود آغاز کنید. همین کار به ظاهر کوچک موجب خواهد شد محیط آرامبخش تری برای آغاز روز داشته باشید و بدن خود را برای شروع فعالیت های روزانه آماده سازید. اگر بتوانید تمام کارهای کوچکی که باید در طی روز انجام دهید را به صورت فعالیت های روزمره و عادت درآورید، هم فرصت کافی برای همه ی کارهایتان خواهید داشت و هم نگرانی و استرس کمتری را تجربه خواهید کرد.

2- حتما با لذت و از روی عشق خدا را عبادت کنید نماز بخوانید و به یک آیه از قرآن نگاه کنید و پس از آن ذکر صلوات را فراموش نکنید اللهم صل علی محمد و آل محمد

۲- به سراغ تکنولوژی نروید مگر از روی ناچاری و ضرورت:

می دانم که امروزه تکنولوژی آن چنان در زندگی مان رسوخ کرده است که حس می کنید نمی توانید روزی را بدون تلفن همراه و کامپیوترتان سپری کنید اما لازم نیست از همان ابتدای روز به سراغ این وسایل بروید. بسیار اهمیت دارد که برای شروع روز و فعالیت هایی از این قبیل، فرصتی به مغز و بدن خود بدهید تا از حالت غیرفعال و خواب به حالت هوشیاری و فعال درآید. بدین شکل در ساعات آینده، تمرکز و انرژی بیشتری خواهید داشت.

۳- به موسیقی ملایمی گوش دهید:

مطالعات بسیاری در این مورد به انجام رسیده و همه ثابت کرده اند که گوش دادن به موسیقی به کاهش فشار خون، از بین رفتن استرس، و بهتر شدن روحیه کمک می کند. موسیقی مناسب می تواند بر رفتار هر فردی تاثیر داشته باشد. پس بهتر است لیستی از موسیقی هایی داشته باشید که به شما انرژی می بخشند و موجب می گردند تا شاد شوید.

۴- لیمو بو کنید:

بو کردن لیموی تازه راهی سریع و موثر برای کاهش استرس است. دانشمندان ژاپنی دریافته اند که لینالول Linalool، ماده ای که در لیمو وجود دارد، دارای خاصیت ضد التهابی است و علاوه بر این می تواند واکنش های بدن در برابر استرس را کاهش دهد. محققان بر این باورند که رایحه ی ریحان، بابونه و اسطوخودوس نیز می تواند همین اثر را بر افراد داشته باشد.

6- آرایش کنید

اگر شما خواننده عزیز خانم هستید، حتما دوش بگیرید و بعد از آن آرایش کنید. لباس خوب بپوشید و اگر توانستید چند دقیقه برقصید

۵- میز کارتان را مرتب کنید:

کاغذهای پراکنده بر روی میز را در پوشه ای قرار دهید، خودکارهای متعدد، گیره های کاغذ و تمام خرده ریزها را درون یک لیوان بزرگ سفالی بریزید، ... مرتب بودن میز کارتان به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری بر کارهایتان داشته باشید و بتوانید خلاقیت بیشتری را در انجام کارهای خود به کار ببندید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 24 آبان 1391 :: نویسنده : احمد عباسی
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر