تبلیغات
سایبان اندیشه - استراحت با تنبلی فرق دارد؛استراحت کنید
 
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : احمد عباسی
نویسندگان
نظرسنجی
ضمن تشکر از بازدید حضرتعالی ،در صورت صلاحدید نظر مبارک خود را درج بفرمایید






جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


سایبان اندیشه
آسمان بسیار زیباست، اما بسی زیباتر است آن کس که این زیباترین سایبان را آفرید.




کارشناسان توصیه می کنند به جای برنامه ی هر روزتان که سر یک ساعت مشخص به سراغ ناهار خوردن می روید، کمی زودتر این برنامه را شروع کنید تا انرژی، تمرکز و انگیزه شما بیشتر شود.

 

تحقیقی که در این زمینه انجام شد نشان داد که استراحت کوتاه نسبت به استراحت طولانی مدت نتایج بهتری داشته و باعث بهبود سلامتی شده و رضایت شغلی را افزایش می دهد.

امیلی هانتر و سیندی وو (از دانشگاهی در آمریکا) می گویند: ما متوجه شدیم وقتی ساعات بیشتری از زمان آغاز شیفت کاری بدون استراحت می گذرد، علائم بیشتری هم از ضعیف شدن سلامتی گزارش می شوند.پس استراحت در باقی روز کمتر موثر به نظر می رسد. هانتر و همکارانش به نظر سنجی از 95 کارمند بین سنین 22 تا 67 سال را که پنج روز در هفته کار می کردند پرداخته و از آنها خواستند تا استراحت های خود در طول روز را ثبت کنند.

استراحتی که به آن اشاره شد (رسمی یا غیر رسمی) شامل استراحتی بود که با وظایف کاری مرتبط نبوده یا انتظار آن نمی رفت. از جمله استراحت برای ناهار، نوشیدن قهوه، زدن ایمیل شخصی یا استفاده از شبکه های اجتماعی. البته رفتن به دستشویی جزء این استراحت به حساب نمی آمد.

محققان هیچ شواهدی مبنی بر اینکه فعالیت های غیر کاری مثل رفتن به آشپزخانه برای ریخته قهوه یا راه رفتن، مفیدتر باشند.

شما باید چیزی را پیدا کنید که در زمان استراحت آن را انجام داده و استراحتتان بیشتر آرامش بخش شود. به این ترتیب بهتر بازیابی شده و قوی تر از همیشه به سرکار برمی گردید.

نظر سنجی از این کارمندان نشان داد وقتی استراحت بهتری داشته و چیزی که دوست داشتند را در این زمان انجام دادند، انرژی، تمرکز و انگیزه بهتری هم پیدا کرده اند و در نهایت این کارمندان علائم کمتری از ضعف سلامتی مثل سردرد، فشار به چشم داشته و کمر دردشان کاهش پیدا کرده است.

 منبع: مجله پزشکی دکتر سلام





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 27 دی 1394 :: نویسنده : احمد عباسی
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر